lördag 24 september 2016

Om mig


Jag är uppväxt på ett lantbruk på Österlen. De jordnära åren gav mig närkontakt med livets villkor och växtmöjligheter. Erfarenheter som undersköterska och mellanstadielärare tog jag med mig då jag till sist landade som präst i Svenska kyrkan. Sommaren 1997 prästvigdes jag i Lunds domkyrka av dåvarande ärkebiskop KG Hammar. 2007 utbildade jag mig till gestaltterapeut och sedan 2010 har jag varit assistent hos min lärare och mentor Bent Falk.

Andliga och existentiella frågor är viktiga för mig. Min önskan är att skapa ett andrum - ett andrum för tanke, kropp och själ. Ofta kan det vara till hjälp att samtala med någon utanför familj och vänkrets om sin livssituation och sina tankar. Tryggheten är att den vi samtalar med har tystnadsplikt och erfarenhet om människors inre.

Vanliga anledningar att söka terapi är:
- kris
- sorg
- nedstämdhet och oro
- låg självkänsla
- relationsproblem inom familj eller på arbete
- önskan om att ändra invanda livsmönster
- coaching och handledning

2014 startade jag mitt företag och tar emot enskilda och grupper för egenterapi och handledning - främst i Växjö stift, även om jag bor och verkar i mellersta Skåne.
Jag blir också engagerad för föreläsningar och undervisning - att leda retreater och pilgrimsvandringar.

Kontakt: gullbritt.sorensen@gmail.com

Kostnad: Individuell psykoterapi 750 kr per 45 minuter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar